Menu kontekstowe Windows długo się otwiera

Menu kontekstowe Windows zawiesza się po kliknięciu Prawym Przyciskiem Myszy na plik bądź folder?

Windows context menu hangs when right mouse button is clicked on file or folder?

Z cyklu rozwiązywanie przypadkowych problemów z oprogramowaniem Windows

Menu kontekstowe
Dostęp do menu kontekstowego w Windows uzyskujemy, klikając prawym przyciskiem myszy - np. na Pulpicie systemowym, na pasku zadań, ikonach plików itp. W ten sposób uzyskujemy szybki dostęp do dodatkowych akcji i funkcji powiązanych z danym komponentem systemu Windows, dlatego też utrudnienie w dostępie do menu kontekstowego bardzo przeszkadza w codziennej pracy przy komputerze.


Opis problemu
Gdy klikniemy prawym klawiszem myszy na plik bądź folder, pojawia się ikonka ładowania, następnie system zawiesza się nawet kilkadziesiąt sekund zanim otworzy się menu kontekstowe.


Przyczyna
Problem najczęściej powoduje program ostatnio zainstalowany, zaaktualizowany, który blednie dodał informacje do menu kontekstowego - spowodował, że zaczęło ono się długo ładować.

Rozwiązanie problemu

Jeśli menu kontekstowe reaguje z opóźnieniem możemy to naprawić na kilka sposobów.


1 SPOSÓB

Wybieramy skrót klawiszowy Windows(logo) + R następnie wpisujemy regedit i klikamy enter
Po otwarciu Edytora rejestru w lewym pasku menu odnajdujemy następującą ścieżkę:
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\ shellex\ContextMenuHandlers
W zależności od tego, jaki folder widzimy, kasujemy NvCplDesktopContext lub igfxcui oraz igfxDTCM

ContextMenuHandlers




2 SPOSÓB

Uruchomiamy program ShellExView, odnajdujemy jedną z opozycji poniżej i wyłączamy opcją "Disable Selected Items"
  • NVIDIA CPL Context Menu Extension - jeżeli korzystamy z karty graficznej Nvidia
  • TheDesktopContextMenu Class oraz TheDesktopContextMenu Class - jeżeli korzystamy z karty graficznej Intela

ShellExView




3 SPOSÓB

Najskuteczniejszy sposób to ponowne skorzystanie z programu ShellExView 
Po jego uruchomieniu postępujemy wedle poniższych wskazówek.
Najlepiej posortować sobie, klikając na belkę "Type" Operując na grupie "context menu" zacząć wyłączać rozszerzenia powłoki, które nie są autorstwa Microsoft. 
W pierwszej kolejności tych programów, które znamy, ostatnio instalowaliśmy, ich skróy w menu kontekstowym są nam zbędne lub te, co do których mamy podejrzenia, że mogą sprawiać problem.
Wyłączeniem następuje po przez wybraniem opcji "Disabled Selected Items" z menu po kliknięciu prawym klawiszem myszy. W moim przypadku problemem był zewnętrzny program od WD.


ShellExView


Pomogłem ? Zostaw komentarz, zmobilizuje mnie to do tworzenia większej ilości przydatnych, szybkich poradników.










Komentarze

Przemo70 pisze…
Wielkie dzięki. Mnie pomogłeś bardzo w rozwiązaniu problemu
Hornet pisze…
Bardzo przydatne. Męczyłem się z tym aż znalazłem twój artykuł. Bardzo mi pomógł. Dzięki
Anonimowy pisze…
Świetny poradnik. Działa wszystko. Dzięki :)
Monika pisze…
Wielkie dzięki! :-)
Anonimowy pisze…
Trzeci sposób w końcu pomógł! Już nie muszę się męczyć i denerwować na mój komputer :D
Anonimowy pisze…
Witam, już mi korki zaczęły strzelać lecz Twój 1 sposób pomógł, wielkie dzięki
Anonimowy pisze…
Pomógł 1 sposób. Dzięki!
Anonimowy pisze…
Zadziałał 3 sposób, w typie szukać najlepiej po ostatnich datach , dzięki
Anonimowy pisze…
Dziękuje działa

Unknown pisze…
zadziałało w 100%. dzięki wielkie
. pisze…
działa dzięki

Unknown pisze…
Pomógł sposób 3 dzięki wielkie
Anonimowy pisze…
Super zadziałało sposób3
Anonimowy pisze…
Pytanie do osób którym pomógł 3 sposób. Które pliki z tych trzech wymienionych usunęliście ?
Anonimowy pisze…
ej mam pytanie co zrobić bo w 3 sposobie wyłączyłem coś z microsoft
Anonimowy pisze…
Wielkie dzięki.
Sposób 1 podziałał w sekunde.
Anonimowy pisze…
1 sposób mistrz! Dziękuję
Anonimowy pisze…
Wielkie dzięki!!! 3 sposób pomógł!!!
Anonimowy pisze…
Wielkie dzięki. Walczyłem z tym problemem bardzo długo. Trzeci sposób pomógł.
KrzysztofR pisze…
Serdeczne dzięki. Zadziałało natychmiast pierwszym sposobem. Pozdrawiam.
Anonimowy pisze…
Nie wiem z kąt wy ludzie bierzecie te pozytywne komentarze robiłem 3 sposoby kazdy idealnie i nic nie pomaga dalej jest jak było te sposoby sa do bani nic nie dają !
darek_p pisze…
Witam
ot duże piwo wiszę :):)
dzięki za pomoc - wywaliłem co trzeba i jest ok